11 Mitos G-Spot Yang Anda Patut Henti Dari Mempercayainya

Ada beberapa perkara mengenai G-spot yang patut anda ketahui.

 

[caption id="attachment_121854" align="aligncenter" width="640"] Gambar : Shutterstock[/caption]

 

Meskipun sebelum ini apa yang anda sering dengar mengenai G-spot mampu memberikan kepuasan seks pada penghujungnya – jika anda tidak pernah merasainya, bagaimana anda mengenal pasti sama ada ia benar wujud atau pun tidak? Bahkan, bagaimana anda tahu yang G-spot itu wujud?

 

Jika anda mempunyai persoalan tersebut, usah bimbang kerana anda tidak bersendirian. Jadi, untuk membantu anda memahami dengan lebih mendalam akan soal ini, EH! himpunkan 11 mitos tentang G-spot yang anda patut henti dari mempercayainya.

Mitos: G-spot tidak wujud

Perkara ini pastinya menjadi persoalan bagi kaum wanita yang sudah berkahwin tetapi masih tidak dapat merasakannya sekaligus menolak akan kewujudannya. “G-spot mendapat nama bersandarkan nama Dr.Ernst Grafenberg, pakar urologi yang menemuinya, G-spot adalah kawasan kajian secara saintifik yang mampu memberikan wanita incredible pleasure. Semua pemilik vagina mempunyai satu dan mampu merangsang cecair prostatik,” kata Alicia Sinclair, pendidik subjek perhubungan dan CEO Le Wand kepada INSIDER. Walaubagaimanapun, kajian yang dilakukan pada tahun 2017  di dalam Journal of Sexual Medicine, yang mana saintis mengambil spesimen pada bahagian hadapan dinding rahim wanita yang sudah mati untuk mencari G-spot, namun tiada sebarang bukti yang mengatakan kewujudan G-spot, bahkan ia seakan mengatakan yang ia bukanlah sejenis organ.

The post 11 Mitos G-Spot Yang Anda Patut Henti Dari Mempercayainya appeared first on EH!.

No comments

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Powered by Blogger.